saturn9 cp6gai Η άποψη της θεολογίας για τα UfoΒρήκα πολύ ενδιαφέρον το παρακάτω άρθρο, το οποίο αναδημοσίευται αυτούσιο, γιατί σκιαγραφεί μια άποψη, που ομολογώ ότι δεν μου είχε περάσει από το νου, καθώς πάντα θεωρούσα ηλίθιους και αμαθείς όσους συνδέουν το ζήτημα της εξωγήινης ζωής με τον αποκρυφισμό, ή εμπλέκονται σε σέκτες που θεοποιούν εξωγήινους κλπ.

Θεωρούσα πάντα πιθανό, εμείς που αρεσκόμαστε στην αναζήτηση του άγνωστου, της πιθανότητας και έχουμε δίψα να μάθουμε, να κατηγορηθούμε για φαντασιοπληξία, επειδή οι πολλοί πιστεύουν ότι εμείς πιστεύουμε σωρηδόν και δίχως κρίση, όσα δημοσιεύονται. Ωστόσο, διαβάζοντας τα παρακάτω αντιλαμβάνομαι ότι όντως τα ufo κλπ γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης από κάποιους.

Οι δημοσιεύσεις της selidaX πάντως δεν έχουν καμία σχέση με αποκρυφισμό, σέκτες και θρησκεία. Θέλουμε απλά να μάθουμε τι υπάρχει εκεί έξω, έστω και αν η επιστήμη μας είναι κάπως νέα για να μας δώσει απτές απαντήσεις, έστω και αν λαμβάνουμε αρκετή παραπληροφόρηση.

 

Εξωγήινοι – UFO

Του Πρεσβυτέρου Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου (M. Th.)

Βασικό κεφάλαιο και αγαπημένο θέμα του σύγχρονου αντίχριστου και εφιαλτικού Κινήματος της «Νέας Εποχής» είναι το θέμα της ύπαρξης εξωγήινων όντων-UFO .

Το θέμα της ύπαρξης εξωγήινων όντων ξεκίνησε στις 24-6-1947, όταν ο πιλότος Κέννεθ Άρνολντ (Kenneth Arnold) ανέφερε, ότι κατά το διάστημα της πτήσης του πάνω από την πολιτεία της Ουάσινγκτον παρατήρησε κάποια Αγνώστου Ταυτότητας Ιπτάμενα Αντικείμενα (Α.Τ.Ι.Α.). Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης έδωσαν τότε μια πρωτοφανή διάσταση στην πληροφορία.

Έκτοτε, το θέμα των UFO επανερχόταν μονίμως στην επικαιρότητα, καθώς πολλαπλασιάζονταν οι αναφορές διαφόρων ανθρώπων για διάφορα είδη επισκέψεων και επαφής με εξωγήινους. Τα είδη αυτά των επαφών, πρέπει να σημειώσουμε, ότι διαβαθμίστηκαν σε διάφορες κατηγορίες που έφθασαν από απλή θέα μέχρι και την απαγωγή από εξωγήινους[1].

Με το πέρασμα του χρόνου, γύρω από το ζήτημα των εξωγήινων, υπήρξε μια πρωτοφανής και πολυεπίπεδη προπαγάνδα, που οδήγησε πάρα πολλούς ανθρώπους παγκοσμίως να πιστεύουν αβασάνιστα στην ύπαρξη εξωγήινων, ή τουλάχιστον να διάκεινται φιλικά προς την ιδέα αυτή.

Κινηματογραφικές υπερπαραγωγές, τηλεοπτικές σειρές, ντοκυμαντέρ, χιλιάδες άρθρα στις εφημερίδες και τα κοσμικά περιοδικά ποικίλης ύλης, ειδικά περιοδικά με ουφολογιή ύλη κ.ά. συνέβαλαν και συμβάλουν στην προπαγάνδα αυτή.

Ταυτοχρόνως τις ποικίλλες θεωρίες για τους εξωγήινους θα τις οικειοποιηθεί το παγκόσμιο αντιχριστιανικό Κίνημα της «Νέας Εποχής». Το αποκρυφιστικό ως προς την προέλευση, το αντίχριστο ως προς τον χαρακτήρα, και ετερόκλητο ως προς τα στοιχεία που το συγκροτούν Κίνημα της «Νέας Εποχής», όχι μόνο θα στεγάσει στο οικοδόμημά του τις περί των UFO δοξασίες και θα αποτελέσουν αναπόσπαστο μέρος των δοξασιών του, αλλά θα τις προωθήσει ποικιλοτρόπως περαιτέρω.

Ας δούμε όμως στην συνέχεια δύο πτυχές του ζητήματος των UFO, οι οποίες επιμελώς αποσιωπούνται ή δεν αναφέρονται καθόλου.

1. Χωρίς επιστημονική βάση

Η πρωτοφανής προπαγάνδα σχετικά με το θέμα των εξωγήινων έχει καταφέρει να πείσει ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων, ότι η ύπαρξη UFO είναι κάτι αυτονόητο, με ταυτόχρονη παράβλεψη του γεγονότος αν αυτού του είδους οι ισχυρισμού θεμελιώνονται επιστημονικά.

Νομίζουμε, ότι είναι αναγκαίο εν προκειμένω να επισημανθεί, ότι τα ποικίλλα σενάρια για την ύπαρξη εξωγήινων, και οι διάφοροι ισχυρισμοί για τις δήθεν επισκέψεις τους και τα διάφορα είδη επαφών μαζί τους είναι επιστημονικώς αστήρικτα και αναπόδεικτα.

Χαρακτηριστικές είναι εν προκειμένω οι μαρτυρίες τριών ειδικών επιστημόνων.

α) Ο Καθηγητής της Αστροφυσικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών κ. Μάνος Δανέζης επισημαίνει: «Όσον αφορά στην πιθανότητα εξωγήινων επισκέψεων, άσχετα με τα όσα θρυλούνται, δεν έχουμε ακόμα ούτε καν αποδείξεις»[2].

β) Ο Αστροφυσικός και διευθυντής του Ευγενίδειου Πλανηταρίου κ. Διονύσης Σιμόπουλος τονίζει επίσης: «Οι ιστορίες περί ΑΤΙΑ είναι φαντασιώσεις ή φυσικά φαινόμενα που οι μη ειδήμονες δεν μπορούν να εξηγήσουν. Υπάρχει μια μελέτη στην Αμερική, η οποία συμπέρανε πως το 94% των αναφορών πολιτών στις Αρχές για ΑΤΙΑ ήταν φυσικά φαινόμενα. Το υπόλοιπο 6% έμεινε ανεξήγητο, γιατί οι πληροφορίες ήταν ανεπαρκείς»[3].

γ) Το ίδιο επισημαίνει και ο πρώην διευθυντής του Αστρονομικού Ινστιτούτου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κ. Κωνσταντίνος Μακρής: «Είναι όλα ιστορίες και υπάγονται στην φαντασία των ανθρώπων. Αυτά που βλέπουν οι άνθρωποι, είναι ανώμαλες διαθλάσεις στην ατμόσφαιρα, που προέρχονται από φωτισμούς πάνω στην γη. Ακόμη μπορεί να βλέπουν διάττοντες αστέρες και μετεωρίτες που καθώς πέφτουν στην ατμόσφαιρα καίγονται και δίνουν την εντύπωση ιπτάμενων αντικειμένων. Ιπτάμενοι δίσκοι δεν υπάρχουν, δεν έχουν έρθει και δεν πρόκειται να έρθουν»[4].

2) Ο αποκρυφιστικός χαρακτήρας των UFO

Η αποκρυφιστική διάσταση του θέματος των εξωγήινων-UFO είναι η πτυχή εκείνη που αποσιωπάται σκοπίμως ή δεν τονίζεται ακριβώς, παρ’ ότι έχει καίρια σημασία για την ορθή αξιολόγηση του φαινομένου και την σωστή τοποθέτηση απέναντι σ’ αυτό από κάθε ορθόδοξο Ποιμένα και Χριστιανό.
Η αποσιώπηση της αποκρυφιστικής πτυχής του ζητήματος και η έμφαση που δίνεται στο κατά πόσο υπάρχουν εξωγήινοι και στο πώς δήθεν παρουσιάζονται, είναι αναμφιβόλως τακτική εξόχως παραπλανητική.

Εν προκειμένω, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι την αποκρυφιστική διάσταση του θέματος των UFO την έχουν αναδείξει και αποδείξει δύο κορυφαίοι Ορθόδοξοι και έγκυροι μελετητές του χώρου των αιρέσεων στην Ελλάδα και ο π. Σεραφείμ Ρόουζ[6] στις ΗΠΑ, όπως επίσης και ένας σύγχρονος λαμπρός ορθόδοξος απολογητής ο π. Ιωάννης Κωστώφ[7].

Στην ορθόδοξη νηπτική και αγιολογική Παράδοση, όπως έδειξαν οι εν λόγω πατέρες, διασώζονται περιστατικά δαιμονικών πειρασμικών ενεργειών σε αγίους και ασκητές, που παρουσιάζουν μια καταπληκτική ομοιότητα και αντιστοιχία με περιστατικά και γεγονότα, που διηγούνται ως εμπειρίες-επαφές τους διάφοροι οπαδοί των UFO.

Αυτό δεν πρέπει να μας εκπλήσσει. Ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, συνοψίζοντας κατά τρόπο σαφή την αγιοπατερική διδασκαλία, επισημαίνει ότι οι δαίμονες, «παραχωρήσεως Θεού γενομένης, και ισχύσουσι και μεταβάλλονται και μετασχηματίζονται εις οίον θέλουσι σχήμα και φαντασίαν»[8].

Η αποκρυφιστική διάσταση του θέματος των εξωγήινων μαρτυρείται και από άλλα γεγονότα. Έχει επισημανθεί π.χ. από ξένους μελετητές των αιρέσεων και της παραθρησκείας, ότι η φρασεολογία και η ορολογία που χρησιμοποιείται από τους οπαδούς των UFO, έχει αρχικώς πρωτοχρησιμοποιηθεί και αντληθεί από το χώρο του αποκρυφισμού[9].

Επιπλέον, δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι πολλοί από τους ιδρυτές UFO-σεκτών, όπως θα δούμε στην συνέχεια, είχαν σχέση με τον αποκρυφισμό.

Μία ακόμη χαρακτηριστική απόδειξη σχετική με την αναφορά μας στην αποκρυφιστική διάσταση του θέματος των UFO, αποτελεί και η μαρτυρία ενός επιφανούς Αμερικανού θεωρητικού και υποστηρικτού των UFO, του Μπιλλ Κούπερ.

Ο Μ. Κούπερ, αναφερόμενος σε κάποιες πληροφορίες που του έδωσαν «εξωγήινοι» σε μια επαφή μαζί τους, τονίζει: «Οι πληροφορίες που μας έδωσαν δεν ήταν μόνο επιστημονικές. Μας είπαν πολλά αποκρυφιστικά πράγματα. Υποστηρίζουν ότι έχουν στενή επαφή με τις θρησκείες μας. Μιλούσαν για μαγεία και για τις λατρείες της γης»[10].

Αμφιβάλλει κανείς για το ότι η πηγή προέλευσης αυτών των πληροφοριών είναι δαιμονική με προσωπείο εξωγήινου, ή για την ύπαρξη αποκρυφιστικού στοιχείου στα UFO; Νομίζουμε όχι.

3. UFO-Σέκτες

Η συστηματικώς, λοιπόν, και ποικιλοτρόπως καλλιεργούμενη νεοεποχίτικη και αποκρυφιστική δοξασία για την ύπαρξη εξωγήινων όντων, θα γίνει αφορμή ώστε να δημιουργηθούν ήδη από την δεκαετία του 1950 ορισμένες UFO-σέκτες.
Τα UFO έγιναν αντικείμενο λατρείας και παρουσιάζονται με ποικιλλία παραλλαγών ως σωτήρες της γης και των ανθρώπων. Η διδασκαλία των εν λόγω σεκτών στηρίζεται στη δήθεν επαφή και αποκαλύψεις που είχαν οι ιδρυτές τους, είτε απ’ ευθείας είτε με τηλεπάθεια με εξωγήινους[11].
Θα αναφέρουμε τις πιο γνωστές απ’ αυτές διεθνώς.

1) Αιθέριους Εταιρία (Aetherius Society): Σέκτα που ίδρυσε στο Λονδίνο το 1956 ο Αμερικανός αποκρυφιστής και δάσκαλος της Κουνταλίνη Γιόγκα Τζωρτζ Αντάμσκι (1891-1965). Το 1959 η έδρα της σέκτας μεταφέρθηκε στο Λος Άντζελες των ΗΠΑ.

2) Επιστημονική Ακαδημία Ουνάριους (Unarius Academy of Science): Σέκτα που ίδρυσαν το 1954 οι Ερνέστος και Ρουθ Νόρμαν στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Η εν λόγω σέκτα είναι επίσης εξαιρετικά επιθετική έναντι του Χριστιανισμού.

3) Πύλη του Παραδείσου (Heaven’s Gate): Σέκτα που είχε ιδρυθεί το 1975 από τους Μάρσαλ Απλουάιτ και Μπόνι Λε Νέττελς. Στις 26-3-1997 μέλη της σέκτας αυτοκτόνησαν, πιστεύοντας ότι θα μεταφερθούν οι ψυχές τους σε ιπτάμενο δίσκο, που κρυβόταν στον κομήτη Χάλει-Μποππ.

4) Ουράντια (Urantia): Σέκτα που ιδρύθηκε το 1950 στο Σικάγο των ΗΠΑ από τον επηρεασμένο από τη Θεοσοφία καθηγητή της Ιατρικής στο πανεπιστήμιο του Σικάγου Γουίλλιαμς Σάντερς (1875-1965).

5) Διοίκηση Αστάρ (Ashtar Command): Στην εν λόγω UFO-σέκτα υπάρχει ένας συνδυασμός των θεωριών του αποκρυφιστού και ιδρυτού της αποκρυφιστικής οργάνωσης «Εγώ Ειμί» (I.AM) του Guy Ballard, μαζί με τις ποικίλλων αποχρώσεων δοξασίες της σέκτας για τα UFO.

6) Αρχαία Αστροναυτική Κοινωνία (Ancient Astronaut Society): Η εν λόγω UFO-κίνηση δημιουργήθηκε το 1973 στις ΗΠΑ και σήμερα διαθέτει παραρτήματα σε 50 χώρες. Αποδέχεται και διαδίδει τις περί των εξωγήινων αντιλήψεις του Έρικ φον Νταίνικεν (Erich von Däniken).

 7) Ραελικοί (Raelian movement): Σέκτα που δημιουργήθηκε το 1973 από τον Γάλλο δημοσιογράφο Claude Vorilhon, που μετονομάστηκε σε Rael. Είναι η σέκτα που το 2003 σε μια προσπάθεια αυτοδιαφήμισής της διεθνώς, ισχυρίστηκε ψευδώς ότι κλωνοποίησαν άνθρωπο.

8) Οικουμενική Ζωή (Universelles Leben): Σέκτα που ιδρύθηκε από την Γερμανίδα πνευματίστρια Gabriell Wittek, το 1975. Μέχρι το 1984 δραστηριοποιόταν με το όνομα «Έργο διάσωσης του Ιησού Χριστού», και από το 1984 με το όνομα «Οικουμενική Ζωή».

Έχοντας λοιπόν υπ’ όψιν το νεοεποχίτικο, αντιεπιστημονικό και αποκρυφιστικό χαρακτήρα που υπάρχει στο ζήτημα των εξωγήινων, είναι αυτονόητο, ότι τέτοιου είδους προβληματική δεν έχει καμμία θέση στην ζωή του Ορθόδοξου Χριστιανού.

Το θέμα των UFO αποτελεί για τον Ορθόδοξο Χριστιανό μια ακόμα επιβεβαίωση των επισημάνσεων του Απ. Παύλου, ότι «έσται γαρ καιρός ότε της υγιαινούσης διδασκαλίας ουκ ανέξονται, αλλά κατά τας επιθυμίας τας ιδίας εαυτοίς επισωρεύουσι διδασκάλους κινηθόμενοι την ακοήν, και από μεν της αληθείας την ακοήν αποστρέψουσιν, επί δε τους μύθους εκτραπήσονται» (2 Τιμ. 4, 3-4).

1. H. Gasper – J. Müller – F. Valentin, Lexikon der Sekten, Sontergruppen und Weltanschauungen, έκδ. 7η, σελ. 1094-1095.
2. Εφημ. «Παρόν», 14-2-1993.
3. Εφημ. «Στο Καρφί», 25-8-2002, σελ. 44.
4. Εφημ. «Απογευματινή», 8-12-1991.
5. Πρωτ. Αντ. Αλεβιζοπούλου, Αποκρυφισμός-Γκουρουισμός-«Νέα Εποχή», έκδ. Ιεράς Μητροπόλεως Νικοπόλεως, Πρέβεζα 1990, σελ. 120-127.
6. Ιερομ. Seraphim Rose, Η Ορθοδοξία και η Θρησκεία του Μέλλοντος, μετ. Μαρία Δημητριάδου, έκδ. «Εγρήγορση», Αθήνα 2000, σελ. 109-157, 255-257.
7. Αρχ. Ιωάννου Κωστώφ, Πίστη και Λογική, τόμος Β’, Αθήνα 1993, σελ. 46-72.
8. Έκδοσις Ακριβής Ορθοδόξου Πίστεως 2, 4, PG 94, 877Α.
9. H. Gasper – J. Müller – F. Valentin, Lexikon der Sekten…, όπ.π., σελ. 1096.
10. Π. Γιαννουλάκης-Λ. Καβακόπουλος, Η Αλήθεια για τα UFO και τις εξωγήινες συνομωσίες, 2004, σελ. 212.
11. Ir. Hexham, Pocket Dictionary New Religious Movements, 2002, σελ. 113. H. Schulze-Berndt, Sekten, Kulte, Weltanschauungen, 2003, σελ. 88.

Περιοδικό «Εφημέριος»
Οκτώβριος 2004 

πηγή αρθρου